شورای نگهبان ناظر کلیه انتخابات

مدیرکل انتخابات وزارت کشور خاطرنشان کرد:  

جایگاه شورای نگهبان در امر نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون شوراها نظارت بر امر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در حیطه وظیفه مجلس معرفی کرده، اما وزارت کشور در لایحه نظام جامع انتخاباتی پیشنهاد داده که نظارت بر کلیه انتخابات بر عهده شورای نگهبان باشد.

مدرک کارشناسی برای نمایندگان

مدیرکل انتخابات وزارت کشور خاطرنشان کرد: درباره شرایط کاندیدا های نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز وزارت کشور در لایحه نظام جامع انتخاباتی پیش بینی کرده آنها علاوه بر شرایط عمومی از مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی بهره مند باشند و در مورد کاندیدا های انتخابات شورا های شهر و روستا داشتن حداقل سواد خواندن و نوشتن برای شورا های روستاهای دارای 200 خانوار و دیپلم برای شورا های بالای 200 خانوار پیش بینی شده است، کاندیدا های شرکت در انتخابات شورا های شهر نیز باید از حداقل مدرک فوق دیپلم برای شهرهای حداقل تا 20 هزار نفر جمعیت و مدرک کارشناسی و معادل برای شهر های بالای 20 هزار نفر بهره مند باشند.

انتخابات شورای اسلامی به دوسال و شش ماه دیگر

مردم عزیز شهرستان ترکمن منتظر خبرهای بعدی ما باشید 

 هر چه زمان بیشتر باشد شناسایی نامزدها نیز بیشتر و بهتر خواهد بود. 

  

آیا با این زمان بیشتر داده شده رایزنی ها برای کاندیداتورها بهتر خواهد بود؟  

در این زمان داده شده چه کسانی به میدان خواهند آمد؟ 

این دوسال و نیم شاید کار بیشتر کسانی که کاردانی داشته اند را یک فرصتی داده بشود کارشناسی را به اتمام برسانند یا آنهایی که کارشناسی دارند ارشد نصیب آنان شوند تا با معلومات بیشتری به میدان انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی بندرترکمن و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیآیند. 

 

 

کاندیداتوری برای چه؟

با توجه به اینکه شایعات زیادی در خصوص تخلف اعضای شورای شهر بندرترکمن خصوصاْ در دوره دوم در زمان شهرداری آقای مهندس شیری در خصوص واگذاری های ۴۰ ساله بازارچه اسکله و ۲۰ ساله  محل شنا و... (البته اطلااعات دقیقتری در این خصوص در روزهای آتی به اطلاع خوانندگان محترم خواهیم رساند). 

و همچنین ناپدید شدن مصالح ساختمانی حاصل از تخریب خانه های سازمانی قدیمی گمرگ واقع در اسکله که توسط شهرداری در دوره دوم شورای شهر بندرترکمن به عمل آمد و...  

سئوال اینجاست که: 

فعالیت اعضای دوره دوم شورای شهر بندرترکمن جهت راهیابی خود و یا دیگر اعضای فامیلشان جهت عضویت در شورای دوره چهارم به چه منظوری می باشد؟  

خواهشمند است نظرات و پیشنهادات و اطلاعات خود را جهت تنویر افکار عمومی ارسال فرمایید.